Cecylii
Jonatana
22
listopad
Wójt Gminy Dobre informuje, że w dniach od 1 do 15 września 2017 r. przyjmowane będą wnioski o przyznanie stypendium szkolnego dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy Dobre na rok szkolny 2017/2018.
Formularze wniosków można pobierać w Urzędzie Gminy Dobre, ul. Dworcowa 6, pokój nr 8 (parter).
Kryterium dochodowe uprawniające do ubiegania się o stypendium szkolne wynosi 514 zł na osobę w rodzinie ucznia.
Wójt Gminy Dobre
Stefan Śpibida
Zredagował(a): | d.adamski |
---|---|
Data powstania: | 01.09.2017 13:47 |
Data ostatniej modyfikacji: | 01.09.2017 13:48 |
Liczba wyświetleń: | 1397 |
W związku z liczną migracją ptaków w zbliżającym się okresie jesienno-zimowym, na prośbę Powiatowego Lekarza Weterynarii w Radziejowie, informujemy o konieczności podjęcia działań mających na celu przygotowanie gospodarstw utrzymujących drób domowy do zabezpieczenia przed ewentualnym przeniknięciem wirusa grypy ptaków.
W zależności od specyfikacji gospodarstwa podejmowane działania powinny obejmować:
Zredagował(a): | d.adamski |
---|---|
Data powstania: | 01.09.2017 13:43 |
Data ostatniej modyfikacji: | 01.09.2017 13:49 |
Liczba wyświetleń: | 1302 |
Chcesz osiągnąć sukces i masz pomysł na świetny biznes, ale brakuje Ci środków na jego rozpoczęcie? Zapraszamy do wzięcia udziału w projekcie „Pracujemy u siebie!”, w którym możesz uzyskać nawet 35 tys. zł dotacji!
Firma ARTP Capital S.A. pomoże Ci w pozyskaniu środków na otwarcie działalności gospodarczej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014–2020, oś priorytetowa 8 – Aktywni na rynku pracy, działanie 8.3 – Wsparcie przedsiębiorczości i samozatrudnienia w regionie. Co musisz wiedzieć? Aby uzyskać dotacje, wystarczy Twój pomysł na biznes oraz przejście trzech etapów projektu. Z naszą pomocą będzie to prostsze, niż myślisz!
Etap I: rekrutacja
Aby wystartować w projekcie ,,Pracujemy u siebie" musisz być osobą bezrobotną lub bierną zawodowo, mieć ukończone 29 lat oraz być mieszkańcem woj. kujawsko-pomorskiego. Uczestnik rejestruje się do projektu za pomocą formularza rekrutacyjnego, który znajduje się na stronie www.pracujemyusiebie.pl. Może to zrobić elektronicznie, za pomocą poczty lub w biurze projektu. Po poddaniu formularza ocenie formalnej i merytorycznej oraz ocenie doradcy zawodowego, dochodzi do rozmowy rekrutacyjnej z kandydatem. Wynikiem zakończenia pierwszego etapu jest utworzenie listy 120 uczestników biorących udział w projekcie oraz listy rezerwowej.
Etap II: szkolenia
Każdy z zakwalifikowanych uczestników przejdzie etap szkoleń w wymiarze 88 godzin, który przygotuje go do samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej oraz pomoże w napisaniu biznesplanu. Zwieńczeniem szkoleń będzie wydanie zaświadczenia o ukończeniu kursu oraz napisanie biznesplanu. To właśnie na jego podstawie zostanie wyłonionych 100 osób, które otrzymają dofinansowanie.
Etap III: dotacje
Każdy uczestnik, który przejdzie do trzeciego etapu otrzyma dofinansowanie w wysokości 23 394 zł. Dodatkowo oferujemy wsparcie pomostowe w wysokości 1000 zł przez okres 6 lub 12 miesięcy, indywidualne doradztwo i mentoring dla każdej z firm oraz specjalistyczne szkolenia.
Kilka słów o nas:
Firma ARTP Capital S.A. to fabryka startupów, która pomaga rozwijać innowacyjne pomysły i wspiera przedsiębiorczość. Nasza inicjatywa to nie tylko szansa na zdobycie środków na start, lecz także cennych porad ekspertów oraz umiejętności, które pomogą Ci w prowadzeniu działalności gospodarczej. Doświadczenie zdobyte w trakcie realizacji wcześniejszych projektów oraz profesjonalna kadra z pewnością przyczynią się do Twojego sukcesu.
To jest Twoja szansa! Założenie własnej firmy nigdy nie było prostsze! Pomożemy Ci na każdym etapie projektu i odpowiemy na nurtujące Cię pytania, tylko weź sprawy w swoje ręce. Czas rekrutacji już się zaczął, dlatego odwiedź naszą stronę, aby dowiedzieć się więcej: www.pracujemyusiebie.pl
Zapraszamy!!!
Więcej informacji pod numerem telefonu tel. 515 537 918 oraz w załączniku poniżej.
Typ | Opis | Data | Dodał |
---|---|---|---|
Plakat dotyczacy projektu "Pracujemy u Siebie" | 2017-08-30 13:56:59 | d.adamski |
Zredagował(a): | d.adamski |
---|---|
Data powstania: | 30.08.2017 13:54 |
Data ostatniej modyfikacji: | |
Liczba wyświetleń: | 1240 |
Niektórzy rolnicy, mogą nie wywiązać się z zadeklarowanego we wnioskach o przyznanie płatności bezpośrednich, wysiania do 20 sierpnia międzyplonu ścierniskowego. Jeżeli jest to spowodowane złymi warunkami agrometeorologicznymi, rolnik ma możliwość zmiany elementu proekologicznego zadeklarowanego we wniosku o przyznanie płatności na inny obszar proekologiczny, np. na międzyplon ozimy, który należy wysiać od 1 lipca do 1 października i utrzymywać co najmniej do 15 lutego.
Rolnik może także dokonać zmiany gatunku roślin wysiewanych w mieszankach jako międzyplony lub zmiany działki, na której będzie utrzymywany międzyplon deklarowany jako EFA.
Jeżeli rolnik nie może zrealizować praktyki zazielenienia w zakresie utrzymania obszarów proekologicznych (EFA) do których należy m.in. międzyplon ścierniskowy, wówczas może w każdym momencie dokonać zmiany elementu proekologicznego.
Zmiany elementów proekologicznych są możliwe jeżeli:
O zmianach, które mogą być dokonywane w zakresie wszystkich rodzajów EFA, należy poinformować kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę rolnika, składając zmianę do wniosku o przyznanie płatności za zazielenienie. Dodatkowo do zmiany do wniosku należy dołączyć "Oświadczenie o okolicznościach dokonania zmiany we wniosku o przyznanie płatności za zazielenienie" - otwórz
Ponadto, jeśli rolnik nie może dokonać wysiewu międzyplonu ścierniskowego w terminie określonym w przepisach, a jednocześnie posiada w swoim gospodarstwie więcej obszarów EFA, niż wymagane 5%, rolnik ma możliwość, w przypadku kontroli na miejscu, wskazania innych elementów EFA w gospodarstwie (niezadeklarowanych we wniosku o płatność na 2017 r.), w celu skompensowania nieobsianej powierzchni międzyplonu.
Za niewypełnienie wymogu utrzymania obszarów proekologicznych, czyli np. brak międzyplonu w określonym terminie, na rolnika może zostać nałożona kara administracyjna w postaci pomniejszenia płatności. Jednakże, jeśli rolnik nie jest w stanie spełnić kryteriów kwalifikowalności lub innych obowiązków w wyniku działania siły wyższej lub wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności, zachowuje on prawo do wsparcia w odniesieniu do obszaru, który był kwalifikowalny w chwili wystąpienia siły wyższej lub nadzwyczajnych okoliczności.
W przypadku wystąpienia siły wyższej lub nadzwyczajnych okoliczności, które mogą mieć wpływ na powierzchnię kwalifikującą się do płatności lub liczbę zwierząt kwalifikujących się do płatności związanych do zwierząt lub gdy rolnik nie mógł wypełnić swoich zobowiązań w zakresie przestrzegania norm i wymogów wzajemnej zgodności lub gdy rolnik nie mógł złożyć wniosku lub zmiany do wniosku w terminie, rolnik powinien złożyć do biura powiatowego ARiMR pisemne oświadczenie o zaistniałych okolicznościach, opatrzone czytelnym podpisem i datą złożenia, w terminie 15 dni roboczych od dnia, w którym rolnik lub upoważniona przez niego osoba są w stanie dokonać takiej czynności oraz dostarczyć dowód potwierdzający wystąpienie nadzwyczajnych okoliczności lub siły wyższej.
Wzory dokumenty jakie powinny być składane w przypadku wystąpienia siły wyższej lub nadzwyczajnej okoliczności - otwórz
Dowodem potwierdzającym wystąpienie siły wyższej lub nadzwyczajnych okoliczności, może być na podstawie art. 75 § 1 kpa wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem. Mogą to być zatem dokumenty, zeznania świadków, opinie biegłych oraz oględziny.
Dowodami potwierdzającymi działanie siły wyższej lub wystąpienie nadzwyczajnych okoliczności, w szczególności mogą być, np.:
Domownik, w rozumieniu przepisów ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników, to osoba bliska rolnikowi, która:
Należy zaznaczyć, że obowiązek dostarczenia dowodów wystąpienia siły wyższej spoczywa na rolniku.
Beneficjent może w każdym momencie poinformować kierownika BP ARiMR, że wniosek o przyznanie płatności jest nieprawidłowy lub stał się niepoprawny od czasu jego złożenia. Wówczas nie jest narażony na nałożenie kar, chyba że rolnik został przed dokonaniem zgłoszenia o zmianach powiadomiony o zamiarze przeprowadzenia kontroli na miejscu lub o jakichkolwiek niezgodnościach we wniosku o przyznanie pomocy lub wniosku o płatność. W takim przypadku nie stosuje się kar administracyjnych w odniesieniu do tej części wniosku, co do których beneficjent poinformował właściwy organ na piśmie o dokonanych zmianach (art. 15 rozporządzenia (UE) nr 640/2014).
Przypominamy, że w ramach płatności na zazielenienie, zgodnie z rozporządzeniem w sprawie obszarów uznawanych za obszary proekologiczne oraz warunków wspólnej realizacji praktyki utrzymania tych obszarów, za obszary proekologiczne (EFA) uznaje się m.in. obszary utworzone poprzez wysianie mieszanki składającej się co najmniej z dwóch gatunków roślin z następujących grup roślin uprawnych: zboża, oleiste, pastewne, bobowate drobnonasienne, bobowate grubonasienne, miododajne - z wyłączeniem mieszanki złożonej wyłącznie z gatunków zbóż. Jednocześnie, mieszanek tych nie utrzymuje się jako uprawy w plonie głównym w roku następującym po roku jej wysiania. Dodatkowo obszary międzyplonów nie obejmują uprawy zbóż ozimych, które są wysiewane jesienią zwykle do zbioru lub wypasu. Mieszankę należy wysiać w terminie:
Źródło: Departament Płatności Bezpośrednich (Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa)
Zredagował(a): | d.adamski |
---|---|
Data powstania: | 21.08.2017 08:11 |
Data ostatniej modyfikacji: | 21.08.2017 15:04 |
Liczba wyświetleń: | 1204 |
Na prośbę Wójta Gminy Gostycyn zamieszczamy w załączniku apel o pomoc dla poszkodowanych, w związku z nawałnicą, która miała miejsce 11-12 sierpnia br.
Typ | Opis | Data | Dodał |
---|---|---|---|
Apel o pomoc dla poszkodowanych w wyniku nawałnicy | 2017-08-16 13:54:57 | k.staszak |
Zredagował(a): | k.staszak |
---|---|
Data powstania: | 16.08.2017 13:53 |
Data ostatniej modyfikacji: | 21.08.2017 07:23 |
Liczba wyświetleń: | 1346 |
W ostatnim czasie na terenie gminy Dobre powstało kilka miejsc przeznaczonych do aktywnego wypoczynku. W pobliżu nowego placu zabaw, położonego przy ulicy Dworcowej powstała siłownia zewnętrzna składająca się z czterech urządzeń.
Podobne urządzenia zostały zainstalowane obok placu zabaw przy ulicy Szkolnej oraz przy szkole podstawowej w Krzywosądzy, natomiast mieszkańcy Smarglina i okolic mogą korzystać z placu zabaw, który został oddany do użytku w lipcu br. Dlatego też zachęcamy Państwa do skorzystania z tej formy aktywnego wypoczynku.
Zredagował(a): | d.adamski |
---|---|
Data powstania: | 08.08.2017 14:22 |
Data ostatniej modyfikacji: | |
Liczba wyświetleń: | 1523 |
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrem Dział Świadczeń Rodzinnych informuje, że wypełnione wnioski na świadczenia wychowawcze (500+) wraz z dokumentami na okres zasiłkowy kolejny okres można składać od 1 sierpnia 2017 r. w pokoju nr 9 i nr 10 a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną od 1 lipca 2017 r.
W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenie wychowawcze na kolejny okres zasiłkowy złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 września do dnia 30 września 2017 r., ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz wypłata przysługującego świadczenia wychowawczego następuje do dnia 30 listopada tego roku.
W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenie wychowawcze na dany okres złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 października do dnia 31 października danego roku, ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz wypłata przysługującego świadczenia wychowawczego następuje do dnia 31 grudnia tego roku.
W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenie wychowawcze na dany okres złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 listopada do dnia 30 listopada danego roku, ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz wypłata przysługującego świadczenia wychowawczego następuje do dnia 31 stycznia następnego roku.
W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenie wychowawcze na dany okres złoży wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w okresie od dnia 1 grudnia danego roku do dnia 31 stycznia następnego roku, ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz wypłata przysługującego świadczenia wychowawczego następuje do ostatniego dnia lutego następnego roku.
Zredagował(a): | d.adamski |
---|---|
Data powstania: | 26.07.2017 13:15 |
Data ostatniej modyfikacji: | 26.07.2017 13:17 |
Liczba wyświetleń: | 1268 |
Otrzymałeś pismo z ZUS-u o ponowne przeliczenie kapitału? Nie czekaj-złóż wniosek.
W związku ze zmianą ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, której przepisy od 1 października 2017 spowodują przywrócenie wieku emerytalnego - 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn, ZUS spodziewa się wzmożonego wpływu wniosków o emeryturę osób, które już ukończyły ten wiek, lub też osiągną go do końca 2017.
Emerytura dla tych osób ustalona będzie według nowych, zreformowanych zasad, gdzie podstawą jej obliczenia jest m.in. kwota zwaloryzowanych składek emerytalnych i kwota zwaloryzowanego kapitału początkowego.
W grupie osób uprawnionych do emerytury znajdą się zatem osoby, które nigdy nie miały ustalonego kapitału początkowego, dlatego osoby te powinny złożyć wniosek o jego ustalenie wraz z dokumentacją potwierdzającą przebieg ubezpieczenia oraz potwierdzającą wysokość osiągniętych wynagrodzeń, przypadające do 31 grudnia 1998r.
Ponadto w grupie tych ubezpieczonych będą także osoby, które miały już ustalony kapitał początkowy, jednak w związku ze zmianami przepisów w sposobie jego obliczenia, przeliczenie kapitału początkowego może spowodować korzystniejsze obliczenie jego wysokości.
Osoby, które otrzymały z ZUS pismo dot. ustalenia lub ponownego ustalenia kapitału początkowego winny niezwłocznie taki wniosek złożyć, ponieważ jest on integralną częścią naszej przyszłej emerytury.
Kapitał początkowy dotyczy stażu ubezpieczeniowego zgromadzonego przed 1999 r. Jeżeli osoba, która nabędzie prawo do emerytury od 1 października br., a nie ma jeszcze skompletowanych dokumentów do obliczenia kapitału, to najwyższy czas, aby się za to zabrała. Dokumenty, które trzeba wtedy zgromadzić, dotyczą okresów zatrudnienia i wydaje je pracodawca.
To ważne dokumenty świadczące o okresach ubezpieczenia i wynagrodzeniu z tych okresów. Jeśli nie mamy ich w domu, a pracodawca nie istnieje, trzeba szukać dokumentów w archiwach. Jeżeli nie dostarczymy dokumentów do ZUS, będzie to miało wpływ na wysokość naszego świadczenia.
Zanim udamy się do doradcy czy złożymy wniosek o emeryturę, warto pomyśleć o przeliczeniu kapitału początkowego. Często zdarza się, że ubezpieczeni mieli ustalony kapitał początkowy przed majem 2015 roku i później nie składali już żadnych wniosków o jego przeliczenie. Po przeliczeniu kapitału wysokość emerytury może wzrosnąć.
Sam zdecyduj, kiedy przejdziesz na emeryturę.
Pamiętaj jednak, że jej wysokość zależy od: opłaconych i zwaloryzowanych składek na ubezpieczenie emerytalne, zwaloryzowanego kapitału początkowego, średniego (statystycznego) dalszego trwania życia.
Oznacza to, że im dłużej pracujesz (płacisz składki), tym wyższą emeryturę otrzymasz.
Bożena Maria Wankiewicz
Koordynator ds. komunikacji społecznej i edukacji
O/ZUS w Toruniu
Zredagował(a): | d.adamski |
---|---|
Data powstania: | 26.07.2017 11:01 |
Data ostatniej modyfikacji: | 26.07.2017 11:13 |
Liczba wyświetleń: | 1240 |
Na początku lipca w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu Wójt Gminy Stefan Śpibida oraz Skarbnik Gminy Cecylia Danuta Nowak podpisali umowę dofinansowującą modernizację drogi dojazdowej do gruntów rolnych w technologii nawierzchni bitumicznej realizowanej jednowarstwowo na istniejącej podbudowie bitumicznej na odcinku do długości 0,500 km w obrębie geodezyjnym Kłonowo, dz. nr 130 w ramach środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych.
Podczas realizacji inwestycji polegającej na przebudowie drogi gminnej nr 180132C Kłonowo - Kłonówek na odcinku od km 0+000 do km 0+930 nawierzchnię istniejącej drogi wykorzystano jako górną warstwę podbudowy. Po oczyszczeniu i spryskaniu emulsją asfaltową została ona przykryta warstwą ścieralną z betonu asfaltowego o grubości 4 cm. Na całym odcinku pobocza sprofilowano i wzmocniono kruszywem na szerokości 0,5 m. Łączny koszt inwestycji to 102 941,53 zł, z czego 27 672,45 zł stanowić będą środki budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego pochodzące z tytułu wyłączenia gruntów z produkcji rolnej. Dzięki realizacji przedsięwzięcia poprawie uległy bezpieczeństwo oraz warunki prowadzenia prac polowych.
Co roku gminy wiejskie oraz miejsko-wiejskie z całego województwa mogą ubiegać się o marszałkowską dotację na modernizację dróg dojazdowych do gruntów rolnych. Środki, jakimi dysponuje Województwo Kujawsko-Pomorskie na ten cel pochodzą z opłat związanych z wyłączeniem gruntów z produkcji rolniczej. Fundusze te można przeznaczać m. in. na szeroko pojęte działania na rzecz poprawy jakości gruntów rolnych, w tym na budowę dróg dojazdowych do pól i pastwisk.
Joanna Maciejewska
Zdjęcia: Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu oraz archiwum UG Dobre
Zredagował(a): | d.adamski |
---|---|
Data powstania: | 24.07.2017 11:28 |
Data ostatniej modyfikacji: | |
Liczba wyświetleń: | 1397 |
Na prośbę Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii w Bydgoszczy, publikujemy informację dotyczącą Afrykańskiego Pomoru Świń (ASF).
Typ | Opis | Data | Dodał |
---|---|---|---|
Informacja dotycząca ASF | 2017-07-20 12:11:02 | d.adamski |
Zredagował(a): | d.adamski |
---|---|
Data powstania: | 20.07.2017 12:10 |
Data ostatniej modyfikacji: | 20.07.2017 12:12 |
Liczba wyświetleń: | 1165 |