Cecylii
Jonatana
22
listopad
Szczegółowy harmonogram odbioru odpadów komunalnych w 2020 r. znajduje się w załącznikach poniżej.
Zredagował(a): | k.swiderski |
---|---|
Data powstania: | 20.12.2019 12:47 |
Data ostatniej modyfikacji: | 24.01.2020 14:54 |
Liczba wyświetleń: | 4048 |
Szanowni Państwo,
zwracamy się z uprzejmą prośbą o wsparcie w realizacji badania ankietowego, którego głównym celem jest ocena stopnia zadowolenia przedsiębiorców z pomocy oferowanej im przez instytucje publiczne w województwie kujawsko-pomorskim, a także rozpoznanie oczekiwań przedsiębiorców w tym zakresie.
Niniejsze przedsięwzięcie wpisuje się w projekt badawczy GOSPOSTRATEG – „Regiogmina” współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Jego efektem będzie m.in. wdrożenie innowacyjnego podejścia do stymulowania przedsiębiorczości w gminie za pomocą odpowiednio skomponowanego zestawu instrumentów wsparcia.
W wyniku badania ankietowego, zostanie określone zapotrzebowanie przedsiębiorców na pomoc, co w kolejnej kroku pozwoli na wypracowanie instrumentów dedykowanych mikro-, małym i średnim przedsiębiorstwom, a następnie ich wdrożenie.
Pragniemy przy tym zaznaczyć, że te gminy, które zdecydują się pośredniczyć w kontakcie zespołu badawczego z przedsiębiorstwami, będą mogły liczyć na udział w drugiej fazie projektu – tj. implementacji opracowanych rozwiązań.
Nasza prośba dotyczy kontaktu z mikro-, małymi i średnimi przedsiębiorstwami oraz udostępnienia im linka do ankiety elektronicznej w sposób praktykowany i uznawany za skuteczny (dedykowana korespondencja, newsletter, informacja w oficjalnym portalu internetowym gminy itd.).
Badanie rozpoczęło się 6.12.2019 i potrwa do 20.12.2019 do godz. 23:59.
Termin został przedłużony do dnia 27.12.2019 roku
Aby wypełnić ankietę, przedsiębiorstwo powinno skorzystać z poniższego linku: https://limesurvey.sgh.waw.pl/index.php/186866?lang=pl
Dołączamy link z informacją promującą badanie, co może ułatwić u dotarcie z ankietą do przedsiębiorców, które Państwo wspierają: https://www.facebook.com/instytutprzedsiebiorstwasgh/photos/a.1493768720689718/2555857287814184/?type=3&theater
Na podstawie danych udostępnionych przez ZUS w ramach niniejszego przedsięwzięcia łączną liczbę mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w Państwa w gminie oszacowano na 76.
W związku z koniecznością zapewnienia reprezentatywności niniejszego badania bardzo uprzejmie prosimy o jak największe zaangażowanie przedsiębiorstw zlokalizowanych w Państwa gminie.
Zespół badawczy:
Prof. SGH dr hab. Jan Klimek
Dr Tomasz Pilewicz
Dr Beata Żelazko
Zredagował(a): | k.swiderski |
---|---|
Data powstania: | 19.12.2019 15:38 |
Data ostatniej modyfikacji: | 19.12.2019 16:21 |
Liczba wyświetleń: | 836 |
W dniu 12 grudnia br. w Gminnym Ośrodku Kultury w Dobrem odbyła się miła uroczystość z okazji 50-lecia pożycia małżeńskiego.
Jubileusz obchodziło 12 par małżeńskich z terenu gminy Dobre:
- Marianna i Czesław Arentowie z msc. Krzywosądz;
- Helena i Lucjan Bartczakowie z msc. Dobre;
- Marianna i Stanisław Jesiołowscy z msc. Szczeblotowo;
- Krystyna i Mirosław Kemparowie z msc. Morawy;
- Halina i Roman Matusiakowie z msc. Bronisław;
- Elżbieta i Feliks Michalakowie z msc. Czołpin;
- Anna i Józef Mroczkowscy z msc. Dobre;
- Krystyna i Jerzy Nowakowscy z msc. Przysiek;
- Stanisława i Zdzisław Piernikowie z msc. Ludwikowo;
- Marianna i Maciej Słomczewscy z msc. Dobre;
- Celina i Kazimierz Wojciechowscy z msc. Przysiek;
- Krystyna i Janusz Zaborowscy z msc. Byczyna,
którzy zostali udekorowani przez Wójta Gminy Stefana Śpibidę i Przewodniczącego Rady Gminy Tomasza Kuźbę medalami „Za długoletnie pożycie małżeńskie” przyznanymi przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.
Wszystkim wręczono pamiątkowe dyplomy i kwiaty.
W uroczystości udział wzięła licznie zebrana rodzina, która złożyła jubilatom życzenia oraz gratulacje.
Po części oficjalnej, wszyscy zasiedli do wspólnego stołu. Panowała miła i serdeczna atmosfera. Całą uroczystość umilił swoim występem zespół „BRONISŁAWIANKI”.
Marek Kardasz
Zdjęcia: Archiwum GOK w Dobrem
Zredagował(a): | k.swiderski |
---|---|
Data powstania: | 18.12.2019 08:50 |
Data ostatniej modyfikacji: | 18.12.2019 09:02 |
Liczba wyświetleń: | 2079 |
1 grudnia w hali sportowej w Piotrkowie Kujawskim odbył się I Mikołajkowy Turniej Samorządowy w piłkę siatkową, którego organizatorem była Rada Powiatu Radziejowskiego i Burmistrz Miasta i Gminy Piotrków Kujawski. W turnieju udział wzięło pięć drużyn reprezentujących samorządy Gminy Bytoń, Gminy Dobre, Gminy Topólka, Miasta i Gminy Piotrków Kujawski oraz Powiatu Radziejowskiego. Zespół z Dobrego w składzie: Wiesław Bogdański, Andrzej Bykowski, Dawid Dąbrowski, Tomasz Kuźba, Krzysztof Staszak, Izabela Szcześniewicz, Kamil Świderski oraz Robert Waszak wygrał wszystkie mecze i zajął I miejsce w turnieju. Puchar oraz pamiątkowy dyplom z rąk Przewodniczacej Rady Powiatu Sylwii Kubiak oraz radnej Alicji Wójcik w imieniu drużyny odebrał jej kapitan Tomasz Kuźba.
Kolejny turniej odbędzie się w przyszłym roku w Topólce.
Krzysztof Staszak
Zredagował(a): | k.staszak |
---|---|
Data powstania: | 15.12.2019 17:23 |
Data ostatniej modyfikacji: | 15.12.2019 17:34 |
Liczba wyświetleń: | 955 |
Informujemy, że Punkt Bezpłatnej Pomocy Prawnej w dniu 10.12.2019 r. (tj. wtorek) będzie czynny od godz. 730 do godz. 1230. W dniu 17.12.2019r. (tj. wtorek) Punkt Bezpłatnej Pomocy Prawnej będzie czynny od godz. 730 do godz. 1430, zaś wyjątkowo w dniu 20.12.2019r. (tj. piątek) od godz. 730 do godz. 1130.
Zredagował(a): | k.swiderski |
---|---|
Data powstania: | 10.12.2019 10:02 |
Data ostatniej modyfikacji: | |
Liczba wyświetleń: | 866 |
Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego wraz z organizatorem - Stowarzyszeniem CHWYTAJ DZIEŃ zaprasza przedstawicieli NGO z obszaru województwa kujawsko-pomorskiego na kolejne spotkanie cyklu szkoleniowo-doradczego dla organizacji pozarządowych z obszaru województwa kujawsko-pomorskiego pn. „WIEMY BO CHCEMY” , które odbędzie się 06 grudnia 2019 roku w Radziejowie Kujawskim – w budynku Starostwa Powiatowego przy ulicy Kościuszki 17.
Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy w załącznikach.
Typ | Opis | Data | Dodał |
---|---|---|---|
Formularz zgłoszeniowy | 2019-12-02 13:13:51 | k.swiderski | |
Ogłoszenie o szkoleniu | 2019-12-02 13:13:20 | k.swiderski |
Zredagował(a): | k.swiderski |
---|---|
Data powstania: | 02.12.2019 13:07 |
Data ostatniej modyfikacji: | 02.12.2019 13:08 |
Liczba wyświetleń: | 851 |
Wojskowa Komenda Uzupełnień we Włocławku informuje o naborze ochotników do służby przygotowawczej.
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Wojskowej Komendy Uzupełnień we Włocławku https://wkuwloclawek.wp.mil.pl/pl/pages/suzba-przygotowawcza-2018-06-18-3/ lub na plakcie zamieszczonym poniżej.
Zredagował(a): | k.swiderski |
---|---|
Data powstania: | 02.12.2019 12:25 |
Data ostatniej modyfikacji: | |
Liczba wyświetleń: | 852 |
Informujemy, że 19 lipca br. została zmieniona ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która wprowadza szereg zmian w systemie gospodarki odpadami. Jedną z istotnych zmian jest wprowadzenie rozliczenia z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne za każdą tonę odebranych odpadów, a nie jak było to wcześniej – ryczałtowo. W związku z powyższym apelujemy do Państwa o ograniczenie przekazywanych odpadów poprzez m.in. kompostowanie bioodpadów w przydomowym kompostowniku (dotyczy nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi).Takie działania z Państwa strony spowodują obniżenie stawek za odbiór odpadów komunalnych w kolejnych latach. Nowością jest również to, że każdy mieszkaniec ma obowiązek zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.
Poniżej przedstawiamy kalkulację związaną ze zmianą stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które będą obowiązywać od 1 stycznia 2020 roku.
1. Stawki opłaty za odpady komunalne w 2019 r.:
- 14 zł od mieszkańca, jeżeli odpady zbierane są w sposób selektywny;
- 25 zł od mieszkańca, jeżeli odpady nie są zbierane są w sposób selektywny.
2. Liczba mieszkańców wg. stanu na dzień 13.11.2019 r.:
- stałe zameldowanie - 5 268 osób, czasowe zameldowanie - 121 osób (Razem 5 389 osób).
3. Liczba płatników opłaty za odpady komunalne wg deklaracji (stan na dzień 13.11.2019 r. – 4563 osób).
4. Koszty związane z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych w 2020 roku:
- usługa zgodnie ceną zadeklarowaną w przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych przez firmę GRONEKO – 868 320 zł;
-koszty administracyjne - 67 293 zł;
- koszty odbioru odpadów z cmentarzy – 10 000 zł;
Razem 945 613 zł.
5.Cena odbioru i zagospodarowania 1 tony odpadów: 945 613 zł :1200 t =788zł/tonę.
6. Ilość odpadów odebranych w poszczególnych latach (w tonach)
2017 |
2018 |
2019 |
2020 - szacunkowa ilość |
688 |
1044 |
1200 |
1380 |
Wzrost ilości odpadów w poszczególnych latach:
2017/2018- wzrost o 52%, 2018/2019- wzrost o 15%, 2019/2020 szacunkowy wzrost o 15%.
7. Zakładana ilość odpadów do odebrania i zagospodarowania w 2020 r. – 1380 ton.
8. Kalkulacja stawki opłaty za odpady: 945 613 zł :12 m-cy : 4563 osoby ≈17,30 zł/mc.
Szacunkowy wzrost ilości odbieranych odpadów– 15%.
17,30 zł x 15% = 19,89 zł/miesięcznie/osobę
Zadłużenie wszystkich mieszkańców z tytułu opłaty za odpady komunalne na dzień 11.10.2019 r –
89.316,25zł : 4563 osoby: 12m-cy= 1,63 zł/osobę/mc.
Łączne koszty na 1 mieszkańca = 21,52 zł/osobę/m-c.
9. Stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi obowiązujące od 1 stycznia 2020 r.:
a) 21 zł miesięcznie za jedną osobę zamieszkującą daną nieruchomość, jeżeli odpady są zbierane w sposób selektywny;
b) 50 zł miesięcznie za jedną osobę zamieszkującą daną nieruchomość, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny (stawka opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi);
c) - 2 zł za jedną osobę zamieszkującą daną nieruchomość w stosunku do stawki określonej w pkt a (21 zł - 2 zł = 19 zł) - zwolnienie z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym).
Apelujemy aby poprzez codzienne działania zmniejszyć ilość przekazywanych do odbioru odpadów.
Mniej odpadów – mniejsza stawka opłaty za odpady.
Wójt
Stefan Śpibida
Zredagował(a): | k.swiderski |
---|---|
Data powstania: | 29.11.2019 12:57 |
Data ostatniej modyfikacji: | 29.11.2019 13:16 |
Liczba wyświetleń: | 2642 |
OGŁOSZENIE
o naborze deklaracji w ramach inwentaryzacji folii rolniczych
i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej.
W nawiązaniu do ogłoszenia o naborze deklaracji w ramach inwentaryzacji folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, z dnia 14.11.2019 r., przypominamy o możliwości złożenia formularza informacyjnego o ilości posiadanych odpadów, w siedzibie Urzędu Gminy Dobre do dnia 02.12.2019 r.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie ogłosił nabór wniosków o dofinansowanie w ramach programu priorytetowego „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”, którego realizację zaplanowano na lata 2019-2020.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, Gmina Dobre wyraża zainteresowanie przedmiotowym programem, jednak aby przystąpić do jego realizacji koniecznym jest przeprowadzenie inwentaryzacji odpadów folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej.
Na realizację zadania możliwe jest uzyskanie przez Gminę Dobre dofinansowania do 500 zł za tonę masy odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag, unieszkodliwionych lub poddanych odzyskowi w ramach przedsięwzięcia.
Deklaracje złożone po wyżej wskazanym terminie, nie zostaną uwzględnione we wniosku Gminy Dobre o przyznanie dofinansowania !!!
U W A G A
Zadanie zostanie zrealizowane po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Gminy Dobre o dofinansowanie zadania z zakresu „Usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”, przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
W przypadku, gdy Gmina Dobre nie uzyska dotacji, przedsięwzięcie nie zostanie zrealizowane.
Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy Dobre – pokój nr 22.
Typ | Opis | Data | Dodał |
---|---|---|---|
Formularz Informacyjny | 2019-11-26 13:51:45 | k.swiderski |
Zredagował(a): | k.swiderski |
---|---|
Data powstania: | 26.11.2019 13:50 |
Data ostatniej modyfikacji: | |
Liczba wyświetleń: | 861 |
W sobotę 16 listopada odbyło się oficjalne przekazanie do użytkowania świetlicy wiejskiej w Byczynie.
Mieszkańcy sołectwa Byczyna oraz pobliskich miejscowości mogą mieć powody do zadowolenia, dlatego, że w ostatnim czasie powstało tutaj wiele ciekawych obiektów z myślą o nich. W ubiegłym roku zostało wybudowane boisko sportowe przy szkole podstawowej w Byczynie, w tym roku powstała Otwarta Strefa Aktywności oraz przebudowana została świetlica wiejska.
To właśnie ten ostatni obiekt oficjalnie przekazano do użytkowania w minioną sobotę. Jeszcze jednym akcentem sobotniej uroczystości było przekazanie średniego samochodu ratowniczo - gaśniczego marki STAR strażakom ochotnikom z jednostki OSP w Byczynie.
Uroczystość rozpoczęła się mszą świętą odprawioną przez ks. Andrzeja Nowaka proboszcza tutejszej parafii.
Następnie przy akompaniamencie orkiestry strażackiej druhowie wraz z zaproszonymi gośćmi udali się w kierunku placu przy świetlicy gdzie miała dalsza część uroczystości.
Przebudowa świetlicy wiejskiej w Byczynie była realizowana w dwóch etapach. Pierwszy etap został wykonany ze środków pochodzących z budżetu gminy i obejmował m.in. przeprowadzenie robót rozbiórkowych, wykonanie fundamentów i ścian zewnętrznych, konstrukcji dachu wraz pokryciem dachowym, a także montaż stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych oraz wykonanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Całkowity koszt tego etapu wyniósł 371 558 zł.
Na drugi etap tej inwestycji gmina pozyskała środki z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w ramach działania „ Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich”. W ramach tego etapu odbudowano stropy, postawiono ścianki działowe, zamontowano drzwi wewnętrzne, wylano posadzki oraz pomalowano ściany wewnętrzne. Dodatkowo wykonano instalację wodociągowo sanitarną, elektryczną, i grzewczą oraz wyposażono kuchnię i zakupiono stoły i krzesła. Koszt tego etapu wyniósł 288 144, 27 zł. z czego 183 346, 00 zł pochodziło z dofinansowania, co stanowi 63,63 % kosztów kwalifikowanych zadania.
Lokalna społeczność zyskała nowy obiekt będący ośrodkiem kultury sołectwa, w którym być może młode pokolenie będą kontynuować pasję swoich przodków. W dawnej świetlicy w drugiej połowie ubiegłego wieku działało wiele organizacji i lokalnych artystów, w tym ochotnicza straż pożarna, orkiestra dęta oraz kółko teatralne.
Krzysztof Staszak
Zredagował(a): | k.swiderski |
---|---|
Data powstania: | 18.11.2019 17:51 |
Data ostatniej modyfikacji: | 19.11.2019 09:03 |
Liczba wyświetleń: | 1934 |