pomniejsz powiększ

INFORMATOR


URZĄD GMINY


GALERIA


JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE


JEDNOSTKI KULTURY


ORGANIZACJE POZARZĄDOWE


Linki

Biuletyn Informacji Publicznej Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy Kujawsko-Pomorski Urząd Marszałkowski Starostwo Radziejów WKU Włocławek Dziennik Ustaw Monitor Polski ePUAP EBOI

Kalendarium

Cecylii
Jonatana

22

listopad

PWŚCPSN
1    1 2 3
2 4 5 6 7 8 9 10
3 11 12 13 14 15 16 17
4 18 19 20 21 22 23 24
5 25 26 27 28 29 30  

Harmonogram odbioru odpadów komunalnych z terenu Gminy Dobre w 2020 r.

piątek, 20.12.2019 12:47

Szczegółowy harmonogram odbioru odpadów komunalnych w 2020 r. znajduje się w załącznikach poniżej.

Załączniki

Typ Opis Data Dodał
załącznik Rejon 1 - Ul. - 19 Stycznia, Działkowa, Gagarina, Kwiatowa, Leśna, Lipowa, Matejki, Mickiewicza, Powstańców, Rolnicza, Słoneczna 2020-01-27 14:26:12 k.swiderski
załącznik Rejon 1A - Ul. - Bankowa, Boczna, Dworcowa, Fabryczna, Parkowa, Piaskowa, Piekarska, Radziejowska, Szkolna, Wiejska 2020-01-24 15:41:44 k.swiderski
załącznik Rejon 2 - Dęby, Kolonia Krzywosądz 2020-01-24 15:41:31 k.swiderski
załącznik Rejon 2A - Krzywosądz 2020-01-24 15:40:55 k.swiderski
załącznik Rejon 3 - Morawy, Przysiek 2020-01-24 15:40:44 k.swiderski
załącznik Rejon 3A - Narkowo, Ludwikowo, Czołpin, Altana, Bodzanowo, Bodzanowo Drugie, Borowo 2020-01-24 15:40:22 k.swiderski
załącznik Rejon 4 - Bronisław 2020-01-24 15:40:10 k.swiderski
załącznik Rejon 4A - Smarglin, Koszczały, Dobre Kolonia 2020-01-24 15:39:59 k.swiderski
załącznik Rejon 5 - Byczyna, Byczyna Kolonia, Ułomie 2020-01-24 15:39:47 k.swiderski
załącznik Rejon 5A - Dobre Wieś, Kłonowo, Szczeblotowo 2020-01-24 15:39:33 k.swiderski
załącznik Dla zabudowy wielorodzinnej- Ul. Dworcowa11,12; Fabryczna 26, 26c; Lipowa 4; Parkowa 1-7; Powstańców 2,3,4, 7-10; Radziejowska 7; Szkolna 1,3,5,5a,7,9a,11,13,15,17; Wiejska 16 2019-12-20 12:49:28 k.swiderski

Informacje o artykule

Zredagował(a): k.swiderski
Data powstania: 20.12.2019 12:47
Data ostatniej modyfikacji: 24.01.2020 14:54
Liczba wyświetleń: 4048

Podziel się

Drukuj Stworz PDF

Ankieta dla przedsiębiorców

czwartek, 19.12.2019 15:38

Szanowni Państwo,
 
zwracamy się z uprzejmą prośbą o wsparcie w realizacji badania ankietowego, którego głównym celem jest ocena stopnia zadowolenia przedsiębiorców z pomocy oferowanej im przez instytucje publiczne w województwie kujawsko-pomorskim, a także rozpoznanie oczekiwań przedsiębiorców w tym zakresie.
 
Niniejsze przedsięwzięcie wpisuje się w projekt badawczy GOSPOSTRATEG – „Regiogmina” współfinansowany przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju. Jego efektem będzie m.in. wdrożenie innowacyjnego podejścia do stymulowania przedsiębiorczości w gminie za pomocą odpowiednio skomponowanego zestawu instrumentów wsparcia.
 
W wyniku badania ankietowego, zostanie określone zapotrzebowanie przedsiębiorców na pomoc, co w kolejnej kroku pozwoli na wypracowanie instrumentów dedykowanych mikro-, małym i średnim przedsiębiorstwom, a następnie ich wdrożenie.
 
Pragniemy przy tym zaznaczyć, że te gminy, które zdecydują się pośredniczyć w kontakcie zespołu badawczego z przedsiębiorstwami, będą mogły liczyć na udział w drugiej fazie projektu – tj. implementacji opracowanych rozwiązań.
 
Nasza prośba dotyczy kontaktu z mikro-, małymi i średnimi przedsiębiorstwami oraz udostępnienia im linka do ankiety elektronicznej w sposób praktykowany i uznawany za skuteczny (dedykowana korespondencja, newsletter, informacja w oficjalnym portalu internetowym gminy itd.).
 
Badanie rozpoczęło się 6.12.2019 i potrwa do 20.12.2019 do godz. 23:59.
Termin został przedłużony do dnia 27.12.2019 roku

Aby wypełnić ankietę, przedsiębiorstwo powinno skorzystać z poniższego linku: https://limesurvey.sgh.waw.pl/index.php/186866?lang=pl

Dołączamy link z informacją promującą badanie, co może ułatwić u dotarcie z ankietą do przedsiębiorców, które Państwo wspierają: https://www.facebook.com/instytutprzedsiebiorstwasgh/photos/a.1493768720689718/2555857287814184/?type=3&theater
 
Na podstawie danych udostępnionych przez ZUS w ramach niniejszego przedsięwzięcia łączną liczbę mikro, małych i średnich przedsiębiorstw w Państwa w gminie oszacowano na 76.             
W związku z koniecznością zapewnienia reprezentatywności niniejszego badania bardzo uprzejmie prosimy o jak największe zaangażowanie przedsiębiorstw zlokalizowanych w Państwa gminie.
 
                                                                                                                                                  Zespół badawczy:
                                                                                                                               Prof. SGH dr hab. Jan Klimek
                                                                                                                                               Dr Tomasz Pilewicz
                                                                                                                                                   Dr Beata Żelazko

Informacje o artykule

Zredagował(a): k.swiderski
Data powstania: 19.12.2019 15:38
Data ostatniej modyfikacji: 19.12.2019 16:21
Liczba wyświetleń: 836

Podziel się

Drukuj Stworz PDF

Złote gody par małżeńskich

środa, 18.12.2019 08:50

W dniu 12 grudnia br. w Gminnym Ośrodku Kultury w Dobrem odbyła się miła uroczystość z okazji 50-lecia pożycia małżeńskiego.

Jubileusz obchodziło 12 par małżeńskich  z terenu gminy Dobre:   

     - Marianna i Czesław Arentowie z msc. Krzywosądz;   

     - Helena i Lucjan Bartczakowie z msc. Dobre;

     - Marianna i Stanisław Jesiołowscy z msc. Szczeblotowo;

     - Krystyna i Mirosław Kemparowie z msc. Morawy;

     - Halina i Roman Matusiakowie z msc. Bronisław;

     - Elżbieta i Feliks Michalakowie z msc. Czołpin;

     - Anna i Józef Mroczkowscy z msc. Dobre;

     - Krystyna i Jerzy Nowakowscy z msc. Przysiek;

     - Stanisława i Zdzisław Piernikowie z msc. Ludwikowo;

     - Marianna i Maciej Słomczewscy z msc. Dobre;

     - Celina i Kazimierz Wojciechowscy z msc. Przysiek;

     - Krystyna i Janusz Zaborowscy z msc. Byczyna,                                                  

którzy zostali udekorowani przez Wójta Gminy Stefana Śpibidę i Przewodniczącego Rady Gminy Tomasza Kuźbę  medalami „Za długoletnie pożycie małżeńskie” przyznanymi przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Wszystkim wręczono pamiątkowe dyplomy i kwiaty.

W uroczystości udział wzięła licznie zebrana rodzina, która złożyła jubilatom życzenia oraz gratulacje. 

Po części oficjalnej, wszyscy zasiedli do wspólnego stołu. Panowała miła i serdeczna atmosfera. Całą uroczystość umilił swoim występem zespół „BRONISŁAWIANKI”.

                                                                                                                                                       Marek Kardasz

                                                                                                                     Zdjęcia: Archiwum GOK w Dobrem 

Informacje o artykule

Zredagował(a): k.swiderski
Data powstania: 18.12.2019 08:50
Data ostatniej modyfikacji: 18.12.2019 09:02
Liczba wyświetleń: 2079

Podziel się

Drukuj Stworz PDF

Samorządowcy z Dobrego zwycięzcami turnieju w piłkę siatkową

niedziela, 15.12.2019 17:23

 

 

 

1 grudnia w hali sportowej w Piotrkowie Kujawskim odbył się I Mikołajkowy Turniej Samorządowy w piłkę siatkową, którego organizatorem była Rada Powiatu Radziejowskiego i Burmistrz Miasta i Gminy Piotrków Kujawski. W turnieju udział wzięło pięć drużyn reprezentujących samorządy Gminy Bytoń, Gminy Dobre, Gminy Topólka, Miasta i Gminy Piotrków Kujawski oraz Powiatu Radziejowskiego. Zespół z Dobrego w składzie: Wiesław Bogdański, Andrzej Bykowski, Dawid Dąbrowski, Tomasz Kuźba, Krzysztof Staszak, Izabela Szcześniewicz, Kamil Świderski oraz Robert Waszak wygrał wszystkie mecze i zajął I miejsce w turnieju. Puchar oraz pamiątkowy dyplom z rąk Przewodniczacej Rady Powiatu Sylwii Kubiak oraz radnej Alicji Wójcik w imieniu drużyny odebrał jej kapitan Tomasz Kuźba.

Kolejny turniej odbędzie się w przyszłym roku w Topólce.

 

Krzysztof Staszak

 

 

Informacje o artykule

Zredagował(a): k.staszak
Data powstania: 15.12.2019 17:23
Data ostatniej modyfikacji: 15.12.2019 17:34
Liczba wyświetleń: 955

Podziel się

Drukuj Stworz PDF

Darmowa Pomoc Prawna - informacja

wtorek, 10.12.2019 10:02

Informujemy, że Punkt Bezpłatnej Pomocy Prawnej w dniu 10.12.2019 r. (tj. wtorek) będzie czynny od godz. 730 do godz. 1230. W dniu 17.12.2019r. (tj. wtorek) Punkt Bezpłatnej Pomocy Prawnej będzie czynny od godz. 730 do godz. 1430, zaś wyjątkowo w dniu 20.12.2019r. (tj. piątek) od godz. 730 do godz. 1130.

Informacje o artykule

Zredagował(a): k.swiderski
Data powstania: 10.12.2019 10:02
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 866

Podziel się

Drukuj Stworz PDF

WIEMY BO CHCEMY - cykl spotkań szkoleniowo-doradczych dla organizacji pozarządowych

poniedziałek, 02.12.2019 13:07

Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego wraz z organizatorem - Stowarzyszeniem CHWYTAJ DZIEŃ zaprasza przedstawicieli NGO z obszaru województwa kujawsko-pomorskiego na kolejne spotkanie  cyklu szkoleniowo-doradczego dla organizacji pozarządowych z obszaru województwa kujawsko-pomorskiego pn. „WIEMY BO CHCEMY” ,  które odbędzie się 06 grudnia 2019 roku w Radziejowie Kujawskim  – w budynku Starostwa Powiatowego przy ulicy Kościuszki 17.

Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy w załącznikach.

Załączniki

Typ Opis Data Dodał
załącznik Formularz zgłoszeniowy 2019-12-02 13:13:51 k.swiderski
załącznik Ogłoszenie o szkoleniu 2019-12-02 13:13:20 k.swiderski

Informacje o artykule

Zredagował(a): k.swiderski
Data powstania: 02.12.2019 13:07
Data ostatniej modyfikacji: 02.12.2019 13:08
Liczba wyświetleń: 851

Podziel się

Drukuj Stworz PDF

Ogłoszenie Wojskowej Komendy Uzupełnień we Włocławku

poniedziałek, 02.12.2019 12:25

Wojskowa Komenda Uzupełnień we Włocławku informuje o naborze ochotników do służby przygotowawczej.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Wojskowej Komendy Uzupełnień we Włocławku https://wkuwloclawek.wp.mil.pl/pl/pages/suzba-przygotowawcza-2018-06-18-3/ lub na plakcie zamieszczonym poniżej.

Informacje o artykule

Zredagował(a): k.swiderski
Data powstania: 02.12.2019 12:25
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 852

Podziel się

Drukuj Stworz PDF

Nowy system gospodarki odpadami – kalkulacja stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

piątek, 29.11.2019 12:57

Informujemy, że 19 lipca br. została zmieniona ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, która wprowadza szereg zmian w systemie gospodarki odpadami. Jedną  z istotnych zmian jest wprowadzenie rozliczenia z przedsiębiorcą odbierającym odpady komunalne za każdą tonę odebranych odpadów, a nie jak było to wcześniej – ryczałtowo. W związku z powyższym apelujemy do Państwa o ograniczenie przekazywanych odpadów poprzez m.in. kompostowanie bioodpadów w przydomowym kompostowniku (dotyczy nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi).Takie działania z Państwa strony spowodują obniżenie stawek za odbiór odpadów komunalnych w kolejnych latach. Nowością jest również to, że każdy mieszkaniec ma obowiązek zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny.

Poniżej przedstawiamy kalkulację związaną ze zmianą stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które będą obowiązywać od 1 stycznia 2020 roku.

1. Stawki opłaty za odpady komunalne w 2019 r.:
- 14 zł od mieszkańca, jeżeli odpady zbierane są w sposób selektywny;
- 25 zł od mieszkańca, jeżeli odpady nie są zbierane są w sposób selektywny.
2. Liczba mieszkańców wg. stanu na dzień 13.11.2019 r.:
- stałe zameldowanie - 5 268 osób, czasowe zameldowanie - 121 osób (Razem 5 389 osób).
3. Liczba płatników opłaty za odpady komunalne  wg  deklaracji (stan na dzień 13.11.2019 r. – 4563 osób).
4. Koszty związane z odbiorem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych  w 2020 roku:
- usługa zgodnie ceną zadeklarowaną w przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych przez firmę GRONEKO – 868 320 zł;
-koszty administracyjne  - 67 293 zł;
- koszty odbioru odpadów z cmentarzy – 10 000 zł;  
Razem 945 613 zł.
5.Cena odbioru i zagospodarowania 1 tony odpadów: 945 613 zł :1200 t =788zł/tonę.
6. Ilość odpadów odebranych w poszczególnych latach (w tonach)

2017

2018

2019

2020 - szacunkowa ilość

688

1044

1200

1380

Wzrost ilości odpadów w poszczególnych latach:
2017/2018- wzrost o 52%, 2018/2019- wzrost o 15%, 2019/2020 szacunkowy wzrost o 15%.
7. Zakładana ilość odpadów do odebrania i zagospodarowania w 2020 r.  – 1380 ton.
8. Kalkulacja stawki opłaty za odpady: 945 613 zł :12 m-cy : 4563 osoby ≈17,30 zł/mc.
Szacunkowy wzrost ilości odbieranych odpadów– 15%.
17,30 zł x 15% = 19,89 zł/miesięcznie/osobę
Zadłużenie wszystkich mieszkańców z tytułu opłaty za odpady komunalne na dzień 11.10.2019 r –
89.316,25zł : 4563 osoby: 12m-cy= 1,63 zł/osobę/mc.
Łączne koszty na 1 mieszkańca = 21,52 zł/osobę/m-c.
9. Stawki  opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi obowiązujące od 1 stycznia 2020 r.:
a) 21 zł miesięcznie za jedną osobę zamieszkującą daną nieruchomość, jeżeli odpady są zbierane w sposób selektywny;
b) 50 zł miesięcznie za jedną osobę zamieszkującą daną nieruchomość, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny (stawka opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi);
c)  - 2 zł za jedną osobę zamieszkującą daną nieruchomość w stosunku do stawki określonej  w pkt a (21 zł  - 2 zł = 19 zł) - zwolnienie z części opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne  w kompostowniku przydomowym). 

Apelujemy aby poprzez codzienne działania zmniejszyć ilość przekazywanych do odbioru odpadów.

Mniej odpadów – mniejsza stawka opłaty za odpady.

 

                                                                                                          Wójt

                                                                                                    Stefan Śpibida

Informacje o artykule

Zredagował(a): k.swiderski
Data powstania: 29.11.2019 12:57
Data ostatniej modyfikacji: 29.11.2019 13:16
Liczba wyświetleń: 2642

Podziel się

Drukuj Stworz PDF

Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej

wtorek, 26.11.2019 13:50

OGŁOSZENIE

o naborze deklaracji w ramach inwentaryzacji folii rolniczych

i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej.

W nawiązaniu do ogłoszenia o naborze deklaracji w ramach inwentaryzacji folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, z dnia 14.11.2019 r., przypominamy o możliwości złożenia formularza informacyjnego o ilości posiadanych odpadów, w siedzibie Urzędu Gminy Dobre do dnia 02.12.2019 r.

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie ogłosił nabór wniosków o dofinansowanie w ramach programu priorytetowego „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”, którego realizację zaplanowano na lata 2019-2020.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, Gmina Dobre wyraża zainteresowanie przedmiotowym programem, jednak aby przystąpić do jego realizacji koniecznym jest przeprowadzenie inwentaryzacji odpadów folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej.

Na realizację zadania możliwe jest uzyskanie przez Gminę Dobre dofinansowania do 500 zł za tonę masy odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu Big Bag, unieszkodliwionych lub poddanych odzyskowi w ramach przedsięwzięcia.

Deklaracje złożone po wyżej wskazanym terminie, nie zostaną uwzględnione we wniosku Gminy Dobre o przyznanie dofinansowania !!!

 

U W A G A

Zadanie zostanie zrealizowane po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Gminy Dobre o dofinansowanie zadania z zakresu „Usuwania folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”, przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.

W przypadku, gdy Gmina Dobre nie uzyska dotacji, przedsięwzięcie nie zostanie zrealizowane.

Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Urzędu Gminy Dobre – pokój nr 22.

Załączniki

Typ Opis Data Dodał
załącznik Formularz Informacyjny 2019-11-26 13:51:45 k.swiderski

Informacje o artykule

Zredagował(a): k.swiderski
Data powstania: 26.11.2019 13:50
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 861

Podziel się

Drukuj Stworz PDF

Świetlica wiejska w Byczynie oficjalnie oddana do użytku

poniedziałek, 18.11.2019 17:51

W sobotę 16 listopada odbyło się oficjalne przekazanie do użytkowania świetlicy wiejskiej w Byczynie.

Mieszkańcy sołectwa Byczyna oraz pobliskich miejscowości mogą mieć powody do zadowolenia, dlatego, że w ostatnim czasie powstało tutaj wiele ciekawych obiektów z myślą o nich. W ubiegłym roku zostało wybudowane boisko sportowe przy szkole podstawowej w Byczynie, w tym roku powstała Otwarta Strefa Aktywności oraz przebudowana została świetlica wiejska.

To właśnie ten ostatni obiekt oficjalnie przekazano do użytkowania w minioną sobotę. Jeszcze jednym akcentem sobotniej uroczystości było przekazanie średniego samochodu ratowniczo - gaśniczego marki STAR strażakom ochotnikom z  jednostki OSP w Byczynie.

Uroczystość rozpoczęła się mszą świętą odprawioną przez ks. Andrzeja Nowaka proboszcza tutejszej parafii.

Następnie przy akompaniamencie orkiestry strażackiej druhowie wraz z zaproszonymi gośćmi udali się w kierunku placu przy świetlicy gdzie miała dalsza część uroczystości.

Przebudowa świetlicy wiejskiej w Byczynie była realizowana w dwóch etapach. Pierwszy etap został wykonany  ze środków pochodzących z budżetu gminy i obejmował m.in. przeprowadzenie robót rozbiórkowych, wykonanie fundamentów i ścian zewnętrznych,  konstrukcji dachu wraz pokryciem dachowym, a także montaż stolarki okiennej i drzwi zewnętrznych oraz wykonanie podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Całkowity koszt  tego etapu wyniósł 371 558 zł.

Na drugi etap tej inwestycji gmina pozyskała środki z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w ramach działania „ Podstawowe usługi i odnowa  wsi na obszarach wiejskich”. W ramach tego etapu odbudowano stropy,  postawiono ścianki działowe, zamontowano drzwi wewnętrzne, wylano posadzki oraz pomalowano ściany wewnętrzne. Dodatkowo wykonano instalację wodociągowo sanitarną, elektryczną, i grzewczą oraz wyposażono kuchnię i zakupiono stoły i krzesła. Koszt tego etapu wyniósł  288 144, 27 zł.   z czego  183 346, 00 zł pochodziło z dofinansowania, co stanowi 63,63 % kosztów kwalifikowanych zadania.

Lokalna społeczność zyskała nowy obiekt będący ośrodkiem kultury sołectwa, w którym być może młode pokolenie będą kontynuować  pasję swoich przodków. W dawnej świetlicy w drugiej połowie ubiegłego wieku działało wiele organizacji i lokalnych artystów, w tym ochotnicza straż pożarna, orkiestra dęta oraz kółko teatralne.

 

                                                                                                                      Krzysztof Staszak

 

Informacje o artykule

Zredagował(a): k.swiderski
Data powstania: 18.11.2019 17:51
Data ostatniej modyfikacji: 19.11.2019 09:03
Liczba wyświetleń: 1934

Podziel się

Drukuj Stworz PDF
Strona:
Kierownictwo Numery kontaktowe Konta bankowe Poradnik Interesanta E-urząd Mapa serwisu